söndag 5 augusti 2007

moheda loppmarknad

Idag gjorde familjen en utflykt till moheda loppmarknad. Ojj, vad grejer det fanns och massor med folk. Många hade skåpbilar och släp, många tyskar och danskar och förstås även svenska uppköpare. Vi kom en 20 minuter efter öppning och då hade redan många av möblerna reserverats. Det fanns massor jag hade velat ha men bilen var för liten för stora möbler. Känner mig ändå nöjd för jag fick med mig en del roliga saker!!!! Så blev det lite gott fika i det underbara vädret!!!

31 kommentarer:

Skatan sa...

Det verkar ha varit en riktigt bra loppmarknad det där! Kul : )

Evelinas hus sa...

Mycket fina saker. Den rostiga gjutjärnslocket (eller vad det är) längst fram ser mycket fin ut.
Caroline

Anonym sa...

Va fina saker!

Sallys hus sa...

Å vad mycket fint!
Precis en sån bricka kastade jag för en massa år sedan...snyft.
Katarina

Marie sa...

Tycker det ser ut som du fyndat en hel del! Antar att du är ganska ivrig att få börja pynta med allt fint du köpt, det brukar jag vara. Nu måste jag nog se till att vi också tar oss en tur dit inom en snar framtid.

Ha en bra vecka. Kram Marie

johanna sa...

nää Marie vad mycket fint..vad roligt,ditt bakbord var ju jättefint vad roligt att du äntligen fick tag på ett...sååå mycke fint..
kraam

Ina sa...

Ååh så mycket fint!! Det rostiga locket(är det ett lock?) är ju bara så läckert!! Ska bli spännande att se vart du pyntar med alla sakerna!
Kram Ina

Färjtorp sa...

Där hade jag också gärna varit! Vilka toppenfynd du kom hem med. Det där rostiga locket eller vad det nu är var supersnyggt, å baljan å brickan, ja allt!!!

Kram Johanna

marie sa...

Visst är det kul att fynda! Locket kommer från en järnspis men jag tycker det är en kul dekoration. 10 kr betalade jag för den!!!!

Betty sa...

Å du min skapare vilka fynd ni gjort. Har länge varit på väg dit men det har aldrig blivit av , hur lång tid tror du det tar att köra dit från Borås?
Kramar från Betty.

marie sa...

Betty - kanske 2 1/2 timme, jobbig väg med många fartkameror. Åker gärna igen men väntar till i september när inte tyskarna och danskarna har semester. Några färre iallafall!!! Vad hittade du på din auktion då? Kram Marie

Interiørhuset sa...

wow så masse flotte ting du fikk med deg hjem! Blir spennende å se hvordan du velger å bruke disse tingene.Gleder meg til bildene etter hvert!

atmosphere sa...

Veckans utan tvekan finaste bild, Mycket harmonisk i kompositionen. Du kan väl förstå att jag fullständigt älskar den!!! (bild nr.2)
Prylarna är så fina för oss zink-älskare, hela bloggänget med andra ord.
Kraaaam Ingrid

Anonym sa...

Men vilka saker du har hittat, så mycket fint....Lyckliga du!!
Jag har varit på många loppisar, men inga fynd ännu, mest skrot tyvärr.

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå mycket fina grejer du hittat!
Jag har tänkt ta mig till Moheda hela sommaren, men det har helt enkelt inte blivit av! Var där före jul sist, men då blev det inget handlat för målet den dagen var Huseby julmarknad och en sväng inom en mysbutik i Hovmantorp! Är det fortfarande bara söndag i Moheda eller fler dagar?? Ha en skön måndag! Kram Sara

LantlivsAnette sa...

Nääe..nu blir jag alldeles till mig när jag ser vad mycket fint du hittat..och vilka fynd sen då...billigt...Det är helt klart att det är på loppisar man ska fara,där finns det roliga och billiga saker..Jag ska på en stor loppis nästa helg..åhh ska bli så spännande..Kram Anette

Anonym sa...

Oj så mycket fint du hittat :)

Lina Gardelid sa...

Östregårds Antik och Loppis är nog världens bästa ställe!!! Var sååå nära att sticka dit i går.
Bodde i Växjö i några år... då hade man näääära dit.
Men inte nu längre =(

Du...
Känner mig lite fräck som frågar såhär men...
Skulle du kunna tänka dig att hjälpa mig med att tipsa mig om butiker du känner till där mina KrejsiKards skulle passa?
Har ett inlägg där jag undrar...
Kram Lina

Anonym sa...

moheda...världens bästa ställe! (näst efter min lilla butik föståss...o dk;) blir många inköp av "reservdelar" där för min del. var oxå där igår o trängdes med hela nordens befolkning kändes d som! men d gjorde ju ingenting bara jag får strosa kring o fundera över vad man skulle kunna göra med d ena å d andra.

är väldans ofta inne o njuter av din underbara blogg o nu när du vatt i moheda var jag ju bara tvungen att lägga en kommentar!
kram sofia

Marina sa...

Verkligen riktiga fynd ser det ut som.

Lina sa...

Oj så mycket fina saker du hittat!!!

Sagalisa sa...

Oj vad fina saker,att det fanns kvar fast du var sen...den fina brickan du har fyndat använder vi hela sommaren ute i trädgården!!Soliga hälsningar/Anna

Ankan sa...

Oj vad mycket gamla charmiga saker samlat på ett ställe! Härliga fynd!

Granne med Selma sa...

Jaa! Det är väl bara att erkänna: Jag skulle vilja ha ALLT! Grattis till fina fynd!
Kram

junhe sa...

Fina fynd, ha det gott, igelkott :D

Pernilla sa...

Du vilken loppisskörd! Kanonfina grejer – spännande att se vad fint du kan göra av allt detta! Nu ska jag kolla vad som hänt här sedan sist. Du har så mycket fint att visa verkligen.

Anonym sa...

Det er så spennande med loppiser!! Men ikkje når andre kjøper den tingen du vil ha! Dansker og tyskere? Lurer på hvordan det går i tollen med loppisvarene?? Er det en brikke i sølvplett som står bakerst?? Gleder meg i så fall til å sjå den fin og blank! Tenk at folk ikkje vil ha slikt sjølve og berre gir det bort til loppisar!!!!Som du sikkert skjønner så er eg norsk, kan du forklare hvor Moheda er?? Sikkert nær Øresundsbroen sidan der er dansker....

♥ Pia... sa...

oj det var loppmarknad det...fina fynd...PIA

Jennyshemochharmoni sa...

Oj vilka fynd! Härligt :)

Anonym sa...

Det ser ut att bara vara sånt som jag också gillar! Vilka härliga gamla grejer! Ser att du har en del tvättstugeprylar... Kommer säkert passa jättefint i tvättstugan!
Kram :)

Elzie sa...

Vad synd att jag inte visste att ni var i faggorna. Då kunde ni fått en kopp kaffe. Jag bor inte långt från Moheda, nämligen. Men nu kom jag ju på en sak!! Vi var ju inte hemma i söndags. Så typiskt.
Kram Elzie